Remarketing för musiker

August 13, 2020 0 Comments

Remarketing, en taktik där du riktar annonser mot personer som redan har besökt eller varit aktiva på din webbplats, används ofta av företag för att öka produkt- / tjänsteförsäljningen och (eftersom musikbranschen är ett företag) kan ofta också vara ett effektivt verktyg för musiker !

Remarketing, även känd som retargeting, är en marknadsföringstaktik där du riktar annonser till personer som redan har besökt eller vidtagit åtgärder på din webbplats. Marknadsförare använder detta för att marknadsföra specifika produkter, generera leads och mer med stor framgång, och musiker kan också. Så här gör du …

Remarketing för musiker
Remarketing erbjuder många fördelar för musiker. Det påminner inte bara besökarna att engagera sig mer i ditt varumärke, men det underlättar också övergången till nästa steg. Det kan vara att köpa merch eller biljetter till din nästa show eller prenumerera på ditt veckobrev, det är upp till dig.

Hur fungerar det?
Med ominriktning kan du rikta annonser mot personer baserat på vissa åtgärder eller beteenden som de har vidtagit. – Du kan till exempel rikta annonser mot:

Alla som besökte en av dina Feature.fm-målsidor.
Fans som använder Spotify. Eller Apple Music. Eller någon tjänst.
Fans som försparat din musik.
Merch eller biljettbiljetter till fans som redan har klickat för att lyssna på din musik.
Fans som klickade på länkar relaterade till Hip Hop.
Fans efter plats för att skapa medvetenhet om din nästa spelning.
Fans som följer dina spellistor.
För en tävling till fans som slutför ett klick på dina åtgärdssidor.